کار تغییر سرگرمی مشاهده گردشگران گردشگران زیاد

کار: تغییر سرگرمی مشاهده گردشگران گردشگران زیاد سرگرمی عکس منتخب روز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی در بازار ارز چه خبر است؟

    صرافی‌های بانک‌ها دلار را به قیمت بانکی می‌فروشند و برابر چند باب از آن‌ها، صف‌های طولانی شکل گرفته هست؛ یک نفر از طرف صرافی، اسامی افراد را یادداشت می‌کند و تا

    در بازار ارز چه خبر است؟

    در بازار ارز چه خبر است؟

    عبارات مهم : ایران

    صرافی های بانک ها دلار را به قیمت بانکی می فروشند و برابر چند باب از آن ها، صف های طولانی شکل گرفته هست؛ یک نفر از طرف صرافی، اسامی افراد را یادداشت می کند و تا سقف هزار دلار جهت هر فرد فروش دارند. از طرف دیگر نیز خرید ارز فقط با داشتن کارت ملی یا پاسپورت ممکن است.
    به گزارش ایسنا، محدودیت در فروش ارز در حالی در بازار آزاد ادامه دارد که همچنان تعدادی از دلالان که در بسیاری از موارد وابسته به صرافی ها هستند، به فعالیت ارزش در کنار خیابان ادامه می دهند و دلار و یورو را با قیمت آزاد (به ترتیب ۴۸۰۰ و ۵۹۰۰ تومان) می فروشند.

    بازار ارز که از آغازین روزهای اسفندماه با کمبود عرضه و فروش مواجه شد، همچنان به همین روند ادامه می دهد و این محدودیت در عرضه، مشکلاتی را جهت خریداران به وجود آورده هست. در حال حاضر صرافی های حوالی میدان فردوسی و سبزه میدان که از مهم ترین محل های عرضه ارز و سکه هستند، به دو دسته تقسیم می شوند. صرافی های عادی که عموما دلار، یورو و سکه نمی فروشند و بخش دیگر صرافی های بانک ها که تعدادی از آنها به شکل محدود ارز می فرشند.

    در بازار ارز چه خبر است؟

    مشاهدات میدانی خبرنگار ایسنا، بیانگر این است که تعدادی از صرافی های عادی، ارز را به قیمت آزاد می فروشند؛ یعنی علی رغم قیمت درج شده است برروی تابلوهای مغازه ارزش که قیمت دلار را حدود ۴۴۴۶ تومان نشان می دهد، این نوع ارز را به قیمت نزدیک به ۴۸۰۰ تومان می فروشند و دلار بانکی را با قیمت پایین تر به افراد خاصی می فروشند.

    خسارت ۲۰ هزار میلیاردی پنج موسسه مالی غیرمجاز

    صرافی‌های بانک‌ها دلار را به قیمت بانکی می‌فروشند و برابر چند باب از آن‌ها، صف‌های طولانی شکل گرفته هست؛ یک نفر از طرف صرافی، اسامی افراد را یادداشت می‌کند و تا

    از سوی دیگر چند موسسه اعتباری غیرمجاز طی سال های اخیر توانسته اند ۲۵ هزار میلیارد تومان از مردم جذب کنند؛ اعلام رسمی این است که بانک مرکزی در دو سال اخیر حداقل ۲۰ هزار میلیارد تومان خط اعتباری جهت جبران خسارت سپرده گذاران این موسسات تخصیص داده شده است داده هست. جدای از هر حاشیه ای پرسش اینجاست که این ۲۵ هزار میلیارد تومان کجا رفته و سهامداران و مدیران این موسسات با این ارقام هنگفت چه کرده اند که اکنون باید از پول بانک مرکزی و به عبارتی پول مردم جهت تعیین وظیفه سپرده گذاران خرج شود؟

    اما این آخر ماجرا نبوده و برگی دیگر از فعالیت غیرمجازها رقم خورده هست؛ پرونده هایی که باز شد و نشان از فسادهای گسترده در آنها داشت و ارقام عجیبی که در قالب سپرده و سودهای پرداختی به آنها وجود داشت ولی جای مشخصی نداشت. در سوی دیگر تجمع و اعتراض سپرده گذاران این موسسات و بحرانی شدن شرایط آن ها، درنهایت بانک مرکزی را بر آن داشت تا جهت واگذاری تعهدات این موسسات به بانک های مجاز وارد شده است و از کانال آن ها با تخصیص داده شده است خط اعتباری یعنی پول های بانک مرکزی اقدام کند.

    همین چند ماه پیش بود که بانک مرکزی اعلام کرد “دیگر هیچ موسسه غیرمجازی نداریم”. این اعلام با توجه به عملکرد غیرشفاف و تخریبی موسسات اعتباری غیرمجاز طی سال های اخیر و تمامی تبعاتی که جهت بازار پول داشتند، خبری خوشایند بود. به هر حال فعالیت این موسسات تمام شد و هزاران میلیارد تومان پول از آن ها به تناوب بانک ها و موسسات مجاز که بر عملکرد آن ها نظارت وجود دارد، وارد شد.

    در بازار ارز چه خبر است؟

    اثرات منفی ممنوعیت ثبت سفارش با دلار

    رویه مشخصی جهت مبادلات بازرگانان در استفاده از ارزهای متفاوت وجود ندارد و ممنوعیت ثبت سفارش واردات با دلار نتیجه های منفی به دنبال خواهد داشت. این بیانات مسعود خیاط زاده – عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی کشور عزیزمان ایران – است که راجع به تبعات ممنوعیت ثبت سفارش واردت با دلار آمریکا گفته است: امروز اکثر کشورها تبادلات تجاری ارزش با دلار انجام می شود. شاید با بعضی کشورها مثل هند، روسیه یا بعضی کشورهای اروپایی بتوان با ارز دیگری مبادله داشت، ولی زیاد کشورها با دلار کار می کنند.

    جالب است بدانیم خیلی از کشورهای اطراف کشور عزیزمان ایران مثل امارات فقط نقل و انتقال دلاری انجام می دهند، به هر حال این تصمیم و ممنوع شدن ثبت سفارش با دلار می تواند نتیجه های منفی به دنبال داشته باشد و ضربات مهلکی به واحدهای تولیدی جهت تامین مواد اولیه و کالاهای اساسی که مورد نیازشان است وارد کند. این نامعلومی نوع ارز چالش بزرگی است که در اقتصاد ما وجود دارد و فعالیت تجار ما را تحت تاثیر قرار می دهد. رویه مشخصی جهت تجار وجود ندارد و ممنوعیت ثبت سفارش با دلار هم نتیجه های خود را در نیمه سال آینده نشان خواهد داد.

    صرافی‌های بانک‌ها دلار را به قیمت بانکی می‌فروشند و برابر چند باب از آن‌ها، صف‌های طولانی شکل گرفته هست؛ یک نفر از طرف صرافی، اسامی افراد را یادداشت می‌کند و تا

    یک دهم آب پایتخت کشور عزیزمان ایران هدر می رود

    در حوزه انرژی ولی چندی پیش بعضی از مسئولان شهری پایتخت میزان هدر رفت آب را ۳۰ درصد عنوان کردند این در حالی است که براساس گفته های قائم مقام شرکت آب و فاضلاب پایتخت کشور عزیزمان ایران میزان هدر رفت آب در پایتخت کشور عزیزمان ایران تنها ۱۰ درصد هست، البته شاخص دیگری در حسابداری مشترکان آب وجود دارد، تحت عنوان آب بدون درآمد، یعنی شرکت آبفای پایتخت کشور عزیزمان ایران از مجموع آب تولید شده است ٢٣ درصد از بهای آن را دریافت نمی کند.

    در بازار ارز چه خبر است؟

    در این باره علیرضا نوذری پور گفته است که در حال حاضر میزان هدر رفت واقعی آب در پایتخت کشور عزیزمان ایران ۱۰ درصد است که آن هم به آب های زیرزمینی بر گشته و تنها زیان اقتصادی یعنی هزینه تولید انتقال ذخیره تصفیه و توزیع دارد به طور مثال ممکن است یک لوله شکسته شود و آب هدر رفت آن را جزو هدر رفت واقعی حساب کنیم و در شرایطی است که آن آب به مجموعه آب زیرزمینی بر می گردد.

    قائم مقام شرکت آب و فاضلاب پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان این که در جهت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل از کنتورهای داخلی در سیستم های آبی پایتخت استفاده می شود، گفت: این مساله موجب شده است که دقت به حد کافی نباشد و شاید اگر از کنتورهای مناسب دیگری در این راستا استفاده می شد و یا این که دقت کنتورهای داخلی زیاد کردن پیدا می کرد شاهد این عدد نبودیم. حدود ۱۱ درصد دیگر مربوط به هدر رفت ظاهری آب در پایتخت کشور عزیزمان ایران می شود که این میزان عمدتا ناشی از خطای اندازه گیری به وسیله کنتور مشترکان، مصارف غیر مجاز و مصرف آتش نشانی هست. علاوه بر این دو درصد باقیمانده نیز ابی است که در فرایند تصفیه استفاده میشود.

    ۴۵ هزار واحد مسکن مهر مسئله قضایی دارند!

    در مورد طرح بزرگ مسکن مهر ولی و اگرهای زیادی وجود دارد به طوریکه از دید بسیاری از کارشناسان، این طرح به صورت ناقص اجرا شد و بسیاری از امکانات جانبی ورزشی، مذهبی، خدماتی و حتی ارتباطی در آن دیده نشده هست. این انتقادات در مجموع به این طرح بزرگ وارد هست؛ مساله مهم ولی این است که قاعدتا هر طرح بزرگی در ابتدای مسیر خود دچار اشکالاتی است ولی این علت نمی شود تا طرحی این چنین را که با نشانه تامین مسکن جهت اقشار ضعیف تر طراحی شده است است را کلا به حاشیه راند.

    حوزه مسکن حوزه ای مهم از تامین رفاه انسانی است که هرچقدر هم در آن سرمایه گذاری انجام شود، چون درنهایت به تامین یک نیاز مهم از شهروندان می انجامد، باز هم هدر رفت منابع حساب نمی شود.

    در این زمینه به گفته قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، در حال حاضر ۴۵ هزار واحد مسکن مهر مسئله قضایی دارند و به دادگستری ها ابلاغ شده است که این پرونده ها در اولویت پیگیری قرار گیرند. تاکنون بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال یارانه به مسکن مهر کشور تخصیص داده شده است یافته و ۱۰ هزار میلیارد ریال جهت تکمیل این واحدها از دولت درخواست اعتبار شده است است.

    اصغری مهرآبادی با بیان اینکه ۳۵۰۰ مدرسه در منطقه مسکن مهر کشور نیاز هست، افزود: ۱۱هزار میلیارد تومان اعتبار جهت خدماتی مانند درمانگاه، مکان های ورزشی، فرهنگی، مذهبی و… نیاز هست. همچنین ۲۷۰۰ میلیارد تومان جهت تکمیل محوطه سازی و راه های مسکن مهر نیاز هست. جهت تامین هزینه راه اندازی و انشعاب آب، برق و گاز این سایت ها نیز ۴۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز هست. تسهیلات مسکن مهر طی دو مرحله از ۲۵ به ۴۰ میلیون تومان زیاد کردن یافته هست، چون متقاضیان توان پرداخت سهم آورده خود را نداشتند.

    به گفته قائم مقام وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: جهت ساخت مدارس، درمانگاه، مکان های فرهنگی و مذهبی زمین می توانیم در اختیار دستگاه های مربوطه قرار دهیم و فقط جهت ساخت مدرسه یک سوم هزینه به عهده راه و شهرسازی است.

    چرخش دولت از اقتصاد صنعت به اقتصاد دیجیتال

    تصمیمات و صحبت های مطرح شده است در جلسه اخیر شورای عالی اینترنت به ریاست نشان داد چرخش دولت به سمت اشتغال زایی در اینترنت و تحقق اقتصاد دیجیتال جدی است.

    تحولات رخ داده در تصمیم گیری های مربوط به اینترنت در طول قریب به پنج سال عمر دولت تدبیر و امید نشان داده است که نگاه این دولت به اینترنت در کل مثبت هست. برنامه ریزی جهت حرکت به سمت اقتصادی سازی اینترنت در ادامه تصمیم جهت زیاد کردن سرعت و پهنای باند اینترنت تعریف می شود که درنهایت رونق هرچه زیاد این فضا را موجب خواهد شد.

    در آخرین جلسه شورای عالی اینترنت که به ریاست مدیر جمهور برگزار شد، چارچوب و مبانی اولویت های مطرح جهت توسعه اینترنت در سال ۹۷ مورد بحث و بررسی اعضا قرار داده شد و بر اقتصاد اینترنت با رویکرد ایجاد اشتغال، به عنوان اولویت مهم توسعه اینترنت تاکید شد. بر اساس طرحی که جهت این منظور در شورای عالی اینترنت مطرح هست، اقتصاد اینترنت با رویکرد ایجاد اشتغال، اولویت مهم توسعه اینترنت در سال ۹۷ است که از جلسه آینده این شورا به شکل محتوایی مورد بررسی و مفاد آن مورد تصویب قرار خواهد گرفت.

    رمزارزها آینده بازارهای مالی هستند

    اخیرا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تصمیم این وزارتخانه جهت ایجاد یک ارز رمزنگاری شده است به وسیله پست بانک خبر داده بود؛ این ارزهای رمزنگاری شده است ظاهرا قرار است به صورت آزمایشی منتشر شوند تا بتوان نقاط قوت و ضعف آن ها را در فرایند گردش تشخیص داد و اصلاح کرد.

    در این زمینه یک کارشناس حوزه بانکداری الکترونیکی راجع به ی امکان تداخل ارزهای دیجیتال با پول معیار نیز بیان کرد: ارزرمزها از هر جایی که به وجود بیایند، هیچ موقع رقیب پول رسمی آن کشورها نبودند. در حال حاضر چندین ارز دیجیتالی در کشورهای متفاوت داریم که علاوه بر این که در پول رسمی کشورهای مبداء تاثیری نگذاشته، حتی خود هم یک ارز دیجیتال دیگر را در کنار خود تعریف کرده اند.

    سیدمحمد امین حسینی، با بیان این که از رمزهای تازه اساسا بر پایه ریال و دلار نخواهد بود، چراکه این ارز در بازار خودش وجود دارد و با مقاصد خاصی ایجاد می شود؛ نسبت به آینده ارزهای دیجیتال ابراز خوش بینی کرد و اظهار کرد: فکر می کنم در آینده بازار ارز را همین پول های مجازی تعیین خواهند کرد که اختلالی هم در بازار ارزهای سنتی به وجود نمی آورد و چه بسا از طریق تحولاتی که ممکن است در بازار ارز ایجاد کند، کمک کننده هم باشد.

    هر کیلو میوه را چند بخریم؟

    بازار این روزها داغ داغ هست؛ بر اساس حداقل و حداکثر قیمت عمده فروشی میوه و تره بار در میدان مرکزی تهران، قیمت این محصولات در سطح خرده فروشی ها با احتساب حداکثر سود ۳۵ درصدی جهت میوه ها مشخص شده است هست. به گفته مدیر اتحادیه بارفروشان، اگر گرانفروشی در بعضی میوه فروشی ها صورت می گیرد، ارتباطی به بارفروشان ندارند و آنها نمی توانند حتی یک ریال هم میوه هایشان را گران تر به میوه فروشان بفروشند.

    بازار میوه و تره بار در آستانه شب عید داغ و داغ تر می شود و خرید و فروش در این بازار بیشتر. ولی در این میان قیمت منطقی خرده فروشی هر کیلوگرم میوه بر اساس قانون باید ۳۵ درصد زیاد از قیمت عمده فروشی آن در بازار باشد که بر اساس آخرین کشف قیمت صورت گرفته، در بازار هر کیلوگرم نارنگی بندری درجه یک ۸۰۰۰ تومانی باید حداکثر ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان در خرده فروشی ها عرضه شود. همچنین هر کیلوگرم توت فرنگی گلخانه ای درجه یک ۱۰ هزار تومانی باید ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار مصرف فروخته شود و حداکثر قیمت هر کیلوگرم انار ۷۰۰۰ تومانی درجه یک نهایتا ۹۴۵۰ تومان است.

    البته میوه های دیگری هم به عنوان ارزان ترین محصولات در این بازار وجود دارد که قیمت ارزش از ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان تعیین شده است هست. به عنوان مثال حداکثر قیمت کشف شده است هندوانه، نارنج، خیار رسمی و پرتقال رسمی شمال کیلویی ۱۵۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار است که با احتساب سود منطقی ۳۵ درصدی نهایتا باید کیلویی ۲۰۲۵ تومان به دست مصرف کنندگان برسد. همچنین هر کیلوگرم انگور شاهرودی، سیب لبنانی زرد، لیمو شیرین و نارنگی تخم پاکستانی، حداکثر قیمت ۳۵۰۰ تومانی در عمده فروشی ها دارند که باید نهایتا کیلویی ۴۷۲۵ تومان در بازار خرده فروشی عرضه شوند.

    دستفروش باشد یا نباشد؛ مساله این است!

    این روزها ۴۵۰ هزار دستفروش که بخشی جدایی ناپذیر از شهر شده است اند و در گوشه و کنار خیابان ها، بازارچه ها، ایستگاه های مترو، پایانه های حمل و نقل و … حضوری گسترده دارند، اکنون در آستانه عید نوروز و روزهای نهایی اسفند ماه حضورشان پررنگ تر شده است هست. مردم به حضور دستفروشان در شهر عادت کرده اند و به علت قیمت های پایین تری که نسبت به مغازه ها دارند، مردم نیز در مواقع زیادی ترجیح می دهند جنس و کالای مورد نیازشان را از آن ها بخرند. ولی علی رغم مردم، حضور دستفروشان باعث نارضایتی مغازه داران است و بعضا اعتراضاتی را در این میان برانگیخته هست؛ به طوری که در سال های گذشته معمولا چالش های بین مغازه داران و دستفروشان وجود داشته که بعضا هم با دخالت نیروی انتظامی همراه شده است است.

    یکی از پرسشها حضور دستفروشان در شهر، مکان های حضور آن هاست. به نظر نمی رسد که داخل اتوبوس، مترو یا زیرگذر مترو یا پایانه های اتوبوس رانی محل های مناسبی جهت عرضه کالا به وسیله دستفروشان و پهن کردن بساط آنها باشد، آن هم در شرایطی که روز به روز فعالیت دستفروشان در شهر زیاد می شود.

    سوال مهم ولی اینجاست که باید با دستفروشان چه کار کرد؟ دستفروشانی که به گفته رییس اتاق اصناف، تعدادشان در کشور به ۴۵۰ هزار نفر می رسد. بعضی معتقدند که باید نهادهای مربوطه مثل شهرداری اقدام به جمع آوری دستفروشان کنند ولی از طرفی دیگر باید پرسید معیشت این قشر جامعه که تعدادشان هم کم نیست چگونه باید تامین شود؟

    تفاوت در قیمت درج شده است با قیمت فروش سیگار

    با خبر زیاد کردن قیمت سیگار در سال آینده که از چندی پیش با توجه به لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ مطرح شده است هست، در روزهای گذشته شاهد زیاد کردن قیمت این محصول به وسیله توزیع کننده ها هستیم. محصولاتی که قیمت درج شده است بر روی هر پاکت آن با قیمت فروش محصول همخوانی ندارد و به طور مثال هر پاکت سیگاری که ۳۰۰۰ تومان روی آن قیمت درج شده است با قیمتی بین ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان به فروش می رسد!

    در حالی زیاد کردن قیمت سیگار از سال آینده کلید خواهد خورد که سودجویان بازار این محصول، از هم اکنون دست به کار شده است اند و با احتکار و گرانی غیرقانونی موجبات زیاد کردن قیمت را کلید زدند تا علاوه بر کسب سود در انتهای امسال با سود دوبرابری ناشی از احتکار در سال آینده روبرو شوند.

    پس از اضافه شدن بند جنجال برانگیز الحاقی ۷ به تبصره ۶ لایحه بودجه به وسیله مجلس شورای اسلامی درخصوص اخذ عوارض سیگار که منجر به زیاد کردن قیمت خرده فروشی هر نخ سیگار تولید داخل و سیگار وارداتی از ابتدای سال ۱۳۹۷ می شود بازار این محصول دچار بحران در زمینه قیمت فروش شده است است.

    واژه های کلیدی: ایران | بازار | اینترنت | سال آینده | خرده فروشی | عمده فروشی | اخبار اقتصادی و بازرگانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار