کار تغییر سرگرمی مشاهده گردشگران گردشگران زیاد

کار: تغییر سرگرمی مشاهده گردشگران گردشگران زیاد سرگرمی عکس منتخب روز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار علمی و آموزشی برخورد شهاب سنگ با زمین شایعه است؟

    به تازگی شایعه ای تازه ولی تکراری در دنیای مجازی انتشار یافته است که بر اساس آن زمین در تاریخ ۱۲ بهمین بر اثر برخورد یک شهاب سنگ از بین خواهد رفت. در این یادداش

    برخورد شهاب سنگ با زمین شایعه است؟

    برخورد شهاب سنگ با زمین شایعه است؟

    عبارات مهم : سیاره

    به تازگی شایعه ای تازه ولی تکراری در دنیای مجازی انتشار یافته است که بر اساس آن زمین در تاریخ ۱۲ بهمین بر اثر برخورد یک شهاب سنگ از بین خواهد رفت. در این یادداشت به بررسی این شایعه و داستان واقعی موجود در پشت آن می پردازیم.

    به گزارش سیناپرس، طی روزهای گذشته در اینترنت خبری انتشار یافته است که بر اساس آن قرار است یک شهاب سنگ با نام NT7-2002 در نخستین روز ماه فوریه سال ۲۰۱۸ میلادی برابر با بهمن ماه امسال به زمین برخورد کرده و این عنوان منجر به نابودی حیات در کره زمین خواهد شد. این شایعه علاوه بر کانال های تلگرامی و صفحات مجازی حتی به دنیای نشریات و خبرگزاری ها نیز کشانده شده است و اخباری به نقل از ناسا در خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه دیلی استار و … نیز منتشر شد که با بازتاب هایی در رسانه های ایرانی نیز همراه بود. بر این اساس نوشته شده است است که کارکنان ناسا تاکید کردند آخر دنیا در این وقت شروع می شود و دنیا با نیرویی معادل انفجار ۳۰ میلیون بمب هسته ای نابود خواهد شد.

    برخورد شهاب سنگ با زمین شایعه است؟

    بدون شک اگر شی خطرناکی به سمت زمین درحال حرکت بوده و خطری از سوی آن زمین را ترساندن کند، نه تنها ناسا بلکه تمامی آژانس های فضایی آن را ردیابی کرده و اطلاع رسانی راجع به آن انجام خواهد شد.

    در ادامه به این عنوان نیز اشاره شد که خبر مورد بحث تنها چهار روز در وبسایت ناسا بوده و سپس از بین بردن شده است هست. باید در نظر داشت که این عنوان به طور کلی با منطق نسبتی نداشته و باید پذیرفت که سال ها است دنیای فضانوردی و مطالعات سیاره ای از انحصار آمریکا و شوروی سابق خارج شده است و امروزه کشورهایی مانند چین، ژاپن، هندوستان، اعضای اتحادیه اروپا و …. هر کدام دارای تجهیزات بعضا پیشرفته تر از ناسا در حوزه مطالعات فضائی هستند که از ان میان تنها به دو نمونه تلسکوپ گالیله متعلق به اتحادیه اروپا و بزرگترین تلسکوپ رادیویی دنیا که به چین متعلق است اشاره کرد.

    به تازگی شایعه ای تازه ولی تکراری در دنیای مجازی انتشار یافته است که بر اساس آن زمین در تاریخ ۱۲ بهمین بر اثر برخورد یک شهاب سنگ از بین خواهد رفت. در این یادداش

    این مساله که عنوان به این مهمی تنها به وسیله ناسا کشف شده است و سایر کشورها به کلی از آن بی خبر هستند، از هیچ منطقی پیروی نکرده و قابل پذیرش نیست. از سوی دیگر اخبار حتی در صورت برداشته شدن از روی سایت در حافظه سرور ها باقی مانده و قطعا بر فرض وجود چنین گزارشی از سوی ناسا، قطعا شواهدی از آن در سایر وبسایت ها و حافظه سرورهای اینترنتی باید باقی مانده باشد.

    با مراجعه به وبسایت ناسا نیز شاهد این هستیم که تنها موردی که راجع به شهاب سنگی با نام و مشخصات فوق انتشار یافته هست، متعلق به سپتامبر سال ۲۰۱۵ است که گویا شایعه ای مشابه در دنیای مجازی انتشار یافته و ناسا در پاسخ به ان اعلام کرده است که روزهای اخیر بسیاری از وبسایت ها و وبلاگ ها خبری غلط را به نقل از ناسا عنوان کرده اند که بر اساس آن یک شهاب سنگ بزرگ قرار است کره زمین را نابود کند. در این بیانیه به روشنی این عنوان کذب محض خوانده شده است و اعلام شد چنین داستانی حقیقت ندارد.

    بر اساس گزارشی که ibtimes در این رابطه انتشار داده است نیز مشخص شد منشا این خبر از محاسبات اشتباه یکی از کارکنان ناسا، شروع شده است است که بر اساس آن فردی به نام پاول چوداس (Paul Chodas) به طور غیر رسمی در این باره اظهار نظر کرده و گفته بود ممکن است این سیارک با زمین برخورد کند ولی مرکز مطالعات و برنامه رصد اشیای نزدیک به زمین ناسا (NASA’s Near-Earth Object Observations Program) به طور رسمی اعلام کرده است که هیچ گزارش و محاسباتی مبنی بر این که تهدیدی زمین را از جانب این سیارک یا هر شهاب سنگ دیگری ترساندن کند وجود نداشته و احتمال تاثیرگزاری این سیارک در هنگام عبور از زمین طی بازه زمانی یکصد سال آینده بر سیاره ما کمتر از ۱ دهم درصد است.

    برخورد شهاب سنگ با زمین شایعه است؟

    از سوی دیگر شرکت های فضایی سایر کشورها نیز در این رابطه هیچ گزارشی منتشر نکرده و هیچ اخطاری راجع به این عنوان از سوی هیچ مرکز فضایی منتشر نشده هست. پاول چوداس در این رابطه گفت: «بدون شک اگر شی خطرناکی به سمت زمین درحال حرکت بوده و خطری از سوی آن زمین را ترساندن کند، نه تنها ناسا بلکه تمامی آژانس های فضایی آن را ردیابی کرده و اطلاع رسانی راجع به آن انجام خواهد شد.»

    جای نگرانی نیست، دانشمندان از زمین محافظت می کنند

    در مجموع باید اذعان داشت که هر دو گروه شهاب سنگ ها و خرده سیاره ها به طور بالقوه خطر بزرگی جهت کره زمین محسوب شده است و برخورد آن ها با سیاره زمین می تواند عواقب ناگواری در پی داشته باشد.

    به تازگی شایعه ای تازه ولی تکراری در دنیای مجازی انتشار یافته است که بر اساس آن زمین در تاریخ ۱۲ بهمین بر اثر برخورد یک شهاب سنگ از بین خواهد رفت. در این یادداش

    موضوع شناسائی و رصد سیارک ها و شهاب سنگ هایی که می توانند خطری بالقوه محسوب شوند بحثی مجزا از شایعات دنیای مجازی است و عنوان برخورد و مواجه با این ترساندن مقوله دیگری است که ذهن دانشمندان را به خود مشغول کرده هست. یکی از این طرح ها، استفاده از موشک های بالستیک قاره پیما است که قادر به از بین بردن شهاب سنگ های ترساندن کننده زمین هستند.

    ثابت گارایف سرپرست تیم تحقیقاتی ومرکز طراحی موشک های ماکایو در شرکت فضائی روسیه در خصوص اهداف پروژه دفاع از کره زمین در برابر شهاب سنگ ها به وسیله موشک های بالستیک عنوان کرد: «این موشک های قاره پیما جهت نابود کردن شهاب سنگ های نزدیک به زمین در ابعاد ۲۰ تا ۵۰ متری طراحی می شوند.» وی در ادامه ابزار امیدواری کرد در آینده با آزمایش این موشکها در برابر شهاب سنگ آپوفیس که به عنوان خطری بالقوه در سال ۲۰۳۶ میلادی بر علیه کره زمین آشنا می شود ، کاربری و بافایده بودن این سیستم اثبات شود.

    برخورد شهاب سنگ با زمین شایعه است؟

    این دانشمند روسی همچنین اظهار داشت که تامین سوخت این موشک ها از ۱۰ روز قبل از پرتاب موشک صورت خواهد گرفت و این موشکها با رسیدن به اوج نقطه فشار سوختی به حرکت در آمده و در این صورت مقابله با شهاب سنگ هایی که در فاصله چند ساعتی با برخورد به زمین قرار دارند مناسب نیستند.

    او در ادامه توضیحاتش افزود: به علت وجود خطرات ناشی از شکسته شدن شهاب سنگ ها و برخورد قطعات آن با کره زمین استفاده از این موشک ها جهت مقابله با شهاب سنگ های نزدیک به زمین همانند شهاب سنگ چلیا بینسک مناسب نخواهد بود، ولی از این موشک های نسل تازه میتوان به عنوان قاتل شهاب سنگ های آپوفیس یاد کرد که طبق آینده نگری های انجام شده است در سال ۲۰۳۶ میلادی به کره زمین برخورد خواهد کرد.

    گفتنی است پیش از این اعلام شده است بود موسسه ستاره شناسی آکادمی علوم روسیه با همکاری و همکاری شرکت پژوهشی Kometa در حال اجرای پروژه ای به منظور شناسائی و مشاهده شهاب سنگ های آسمانی هست. این مرکز رصدی و مشاهده کننده قادر است کلیه سنگ های سرگردان و شهاب سنگ هائی را که به سمت زمین حرکت می کنند و دارای ابعادی بیش از ۵۰ متر هستند شناسائی کند. قدرت دید این مرکز مطالعاتی و رصد منزل به اندازه فاصله میان سیاره زمین و خورشید است و از سوی دیگر این رصد منزل می تواند هر نوع شی دیگری را که دارای ابعاد بیش از ده متر باشد ، در نزدیکی مدار زمین شناسائی کرده و اخطار دهد. نشانه از انجام این پروژه ، دوری از تکرار اتفاق سقوط شهاب سنگ Chelyabinsk عنوان شده است است و به همین علت ما از مراکز مهم تصمیم گیرنده روسیه در امور هوا و فضا از قبیل آژانس فضائی روسیه و مرکز مطالعات فضائی ملی انتظار داریم که از این پروژه حمایت کافی را انجام دهند تا ما بتوانیم این مرکز با اهمیت را جهت شناسائی شهاب سنگ هائی که جهت زمین خطر ایجاد می کنند را راه اندازی کرده و به بهره برداری برسانیم.

    یکی دیگر از طرح های ارائه شده است جهت مواجه با خطر شهاب سنگ ها که البته با مخالفان زیادی نیز رو به رو هست، استفاده از بمب های اتمی جهت نابودی این تهدیدات هست. دانشمندان مرکز پژوهش سلاح های اتمی در لس آلاموس Los Alamos که یک مرکز مطالعاتی دولتی متعلق به آمریکا در نیومکزیکو محسوب می شود، در این زمینه اعلام کردند: خطر برخورد شهاب سنگ ها و تاثیرات مخرب آن بر روی شرایط زندگی در کره زمین بسیار جدی و واقعی است و به همین علت پژوهشگران باید در فکر چاره اندیشی جهت مقابله با این ترساندن بوده و امکان نابودی این شهاب سنگ ها یا امکان انحراف مسیر آن ها را پیش از برخورد با زمین فراهم کنند.

    در همین راستا ، روبرت ویور Robert Weaver از پژوهشگران مرکز تحقیقاتی لس آلاموس در چکیده پژوهشی ارائه شده است این تیم تحقیقاتی در جلسه هر سال اتحادیه ژئو فیزیک آمریکا که در سانفرانسیسکو برگزار شد، اعلام کرد: « نشانه مهم مطالعات ما ، بررسی تاثیر گذاری استفاده از انفجار اتمی جهت عوض کردن مسیر یا نابودی کامل اشیا آسمانی با خطر بالقو جهت کره زمین است.» مخالفان طرح استفاده از سلاح های اتمی جهت نابودی شهاب سنگ ها ادعا می کنند این مساله می تواند منجر به متلاشی شدن شهاب سنگ ها و ورود هزاران قطعه کوچک از بدنه آلوده به رادیو اکتیو آن به جو زمین است.

    در هر حال موضوعی که مورد توافق همه دانشمندان این حوزه قرار دارد، بحث جدی بودن خطر برخورد شهاب سنگ ها با زمین است که جهت مواجه با آن نیاز به همکاری همه جانبه کشورهای متفاوت دنیا وجود دارد لیکن در صورت بروز این فاجعه، کلیت حیات در کره زمین مورد ترساندن قرار می گیرد. آینده نگری می شود بشر تا دهه آینده قادر به محافظت کامل از سیاره خود در برابر این تهدیدات باش.

    واژه های کلیدی: سیاره | برخورد | مطالعات | دنیای مجازی | برخورد شهاب سنگ | اخبار علمی و آموزشی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار