کار تغییر سرگرمی مشاهده گردشگران گردشگران زیاد

کار: تغییر سرگرمی مشاهده گردشگران گردشگران زیاد سرگرمی عکس منتخب روز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی مردم ، خواهان راه برطرف فیلتر «تلگرام»

    چند روزی از فیلتر خبر رسان تلگرام که خوابیدن جهت مشاغل و کسب و کارهای مجازی محسوب می شود، می گذرد و اوضاع این مشاغل همچنان در کانون توجه بازدیدکنندگان قرار دارد

    مردم ، خواهان راه برطرف فیلتر «تلگرام»

    مردم ، خواهان راه برطرف فیلتر «تلگرام»

    عبارات مهم : کانال

    چند روزی از فیلتر خبر رسان تلگرام که خوابیدن جهت مشاغل و کسب و کارهای مجازی محسوب می شود، می گذرد و اوضاع این مشاغل همچنان در کانون توجه بازدیدکنندگان قرار دارد. اهمیت این عنوان تا آنجاست که یکی از اعضای اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی در این خصوص می گوید: با فیلتر تلگرام، 500 هزار وقت شغلی روی هوا مانده هست؛ مشاغلی که تعداد زیادی از آنها متعلق به زنان سرپرست خانوار یا جوانانی است که شغل مجازی خود را در چند سال اخیر با زحمت فراوان توسعه داده ولی مخاطبان خود را یک شبه از دست داده اند.همچنین به گفته وی، کسب و کارهای موجود در شبکه های مجازی مانند خبر رسان تلگرام فقط مشمول بر کانال ها نمی شود، بلکه شرکت های دانش بنیان ارائه دهنده خدمات تخصصی و طراحی روبات های خاص خبر رسان تلگرام نیز با پرسشها بسیاری مواجه شده است اند. به هرحال طبق گفته وزیر ارتباطات، قرار بر آن بود که فیلتر خبر رسان تلگرام به صورت موقت باشد ولی فیلتر چند روزه این شبکه اجتماعی فرصتی را جهت مخالفان جریان آزاد اطلاعات ایجاد کرد تا همچنان بر فیلتر دائم آن پافشاری داشته باشند و در این راستا صدا و سیما نیز در برنامه های متفاوت منشتر شدن مصاحبه های گزینشی، تلاش بر القای این عنوان دارد که مردم خواستار فیلتر دائمی خبر رسان تلگرام هستند ولی جالب اینجاست که اکثر این مصاحبه ها در همین اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … به علت از بین بردن بخشی از سخنان مصاحبه شونده، تکذیب شده است هست. این در حالی است که بازدیدکنندگان 40 میلیونی خبر رسان تلگرام درواکنش به خبرهایی در خصوص فیلتر دائم این شبکه، هشتگ# فراخوان حمایت از شاغلان خبر رسان تلگرام با عنوان«آقای مدیر جمهوری من به عنوان یک ایرانی خواستار برطرف فیلتر خبر رسان تلگرام هستم» را ایجاد کردند و شخص مدیر جمهوری نیز که بارها بر جریان آزاد اطلاعات و باز بودن اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … تأکید خاص داشته و دارد، در نخستین موضع گیری رسمی خود در زمینه فیلتر خبر رسان تلگرام در روز گذشته گفت: دسترسی مردم به اینترنت نباید دائمی قطع باشد آیا که نمی توان نسبت به زندگی و کسب و کار مردم بی تفاوت بود. روزنامه کشور عزیزمان ایران به همین جهت به میان مردم رفت تا نظر آنها را درخصوص فیلتر خبر رسان تلگرام جویا شود.

    رضا ذوالفقاری برنامه نویس: من از خبر رسان تلگرام استفاده می کردم و زیاد ارتباطات دوستانه و فامیلی ما از این طریق برقرار بود. در کانال های خبری و مربوط به شغلم که برنامه نویسی است عضو بودم و از طریق همین کانال ها جهت شغلم تبلیغ می کردم. از طرف دیگر دوستان ما در کانال های تلگرامی جهت خود کسب و کار راه انداخته بودند و امرار معاش می کردند یا دوستانی دارم که طراحی سایت را از طریق همین کانال انجام می دادند. اینکه گفته می شود مردم درخواست کرده اند خبر رسان تلگرام فیلتر شود، دروغ هست. من به عنوان یک شهروند ایرانی چنین درخواستی ندارم و می خواهم خبر رسان تلگرام برطرف فیلتر شود. عده ای اعتقاد هستند که در این کانال ها هنجارشکنی صورت می گیرد،ولی باید گفت کسانی که هنجارشکن هستند فرقی نمی کند در چه محیطی هستند در هر صورت کار خود را انجام می دهند.

    آوا مقدسی فروشنده صبحانه در مترو: من از خبر رسان تلگرام استفاده می کردم و حال که فیلتر شده است با فیلتر شکن از آن استفاده می کنم. در خبر رسان تلگرام زیاد به دنبال ارتباط با دوستان و خانواده و فامیل بودم. از آنجایی که به اخبار ورزشی خیلی علاقه دارم در چند کانال اخبار ورزشی عضو بودم و اخبار را پیگیری می کردم. هیچ کس درخواست فیلتر شدن خبر رسان تلگرام را نداده است ،چون مردم تنها از خبر رسان تلگرام به عنوان خبر رسان استفاده نمی کنند. کسب و کارها و درآمدزایی به سمت این شبکه اجتماعی کشیده شده است هست. از کانال های لباس بگیر تا شیرینی، ارائه خدمات و… چطور مردمی که از این طریق زندگی و درآمد کسب می کنند می توانند درخواست کنند که خبر رسان تلگرام فیلتر شود. این حرف اصلاً حقیقت ندارد. فکر می کنم اکنون مردم ناراحتی خود را در اینستاگرام که برطرف فیلتر شده است است ابراز می کنند و می توان آن را دید. هشتگی راه افتاده است و همه از دولت درخواست دارند تا این شبکه اجتماعی که تنها خبر رسان نیست و محل کسب و کارها و ارتباطات گسترده کاری، دانشگاهی، مدرسه ای و حتی صله رحم مجازی شده است هست، برطرف فیلتر شود. همه موافق برطرف فیلتر هستند. عده ای از قول مردم می گویند که خبر رسان تلگرام باعث سست شدن خانواده ها و از هم پاشیدگی آن شده است است ولی من اعتقاد دارم که هنگامی که خانواده ای پایه اش سست شده است هر چیزی غیر از خبر رسان تلگرام هم می تواند آن را متلاشی کند ،ولی هنگامی که پایه یک زندگی نیرومند باشد، هیچ چیزی نمی تواند آن را از هم بپاشد. از سوی دیگر مردم باید استفاده از اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … و اینترنت را یاد بگیرند و ما یاد گرفته ایم از این وسیله بدرستی استفاده کنیم.

    مردم ، خواهان راه برطرف فیلتر «تلگرام»

    علی ناصری کارمند بانک: از خبر رسان تلگرام استفاده می کردم و اکنون هم از طریق فیلترشکن استفاده می کنم و اینکه گفته می شود مردم درخواست دارند که خبر رسان تلگرام فیلتر شود حقیقت ندارد به تصویر من و اطرافیان همه درخواست داریم هر چه سریع تر خبر رسان تلگرام برطرف فیلتر شد آیا که ما در خبر رسان تلگرام کانال گروه های دانشگاهی و کاری تشکیل داده بودیم و 90 درصد کارهای خود را از این طریق انجام می دادیم. باید از هر چیزی درست استفاده کرد. اینکه می گویند عامل مهم فروپاشی خانواده ها خبر رسان تلگرام است و استفاده های نادرستی می شود موافق نیستم. شبکه اجتماعی یا اینترنت مانند چاقو می ماند هم می توان از آن استفاده درست کرد و هم نادرست. بعد نمی توان گفت که چون بعضی استفاده های نادرستی می کنند باید صورت مسأله را پاک کرد. اگر مسئولان به دنبال این بودند که مردم از شبکه های خبر رسان خارجی استفاده نکنند باید بلافاصله یک شبکه خبر رسان داخلی خوبی راه اندازی می کردند تا مردم از آن استفاده کنند. هنگامی که شبکه های بهتر و با امکانات زیاد راه اندازی شد و مردم استفاده کردند تازه به فکر افتادند که دیگر خیلی دیر شده است بود. اکنون مردم دیگر حتی اگر شبکه خبر رسان داخلی خوبی نیز راه اندازی شود به سمت آن نمی روند چون دیگر به این شبکه عادت کرده اند. دو سال است مردم در این شبکه ها جا افتاده اند. کشاندن مردم به استفاده از خبر رسان های داخلی نوشداروی بعد از فوت سهراب هست. از سوی دیگر اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … جایگزین خارجی زیادی وجود دارد که فکر نمی کنم کسی به سمت داخلی ها جذب شود. در چند روز اولی که خبر رسان تلگرام فیلتر شد اکثرا به سمت واتس اپ و ایمو و لاین کوچ کردند ولی هنگامی که فیلترشکن استفاده شد دوباره به خبر رسان تلگرام برگشتند.

    نادر عباسی راننده تاکسی: من خودم از تلفن هوشمند استفاده نمی کنم ولی همسر و فرزندانم همه تلفن هوشمند دارند و عضو خبر رسان تلگرام بودند هنگامی که خبر رسان تلگرام فیلتر شد خیلی ناراحت شدند ولی به آنها دلداری دادم که چند روز دیگر باز دوباره برطرف فیلتر می شود. همسرم از طریق خبر رسان تلگرام گروه خانوادگی که تشکیل داده بودند از فامیل و دوستان خود در شهرستان خبر می گرفت، البته از طریق ایمو با خانواده خود در ارتباط است ولی فرزند ها بعد از چند روز اختلال با فیلتر شکن وارد شده است اند و از آن استفاده می کنند.

    سارا شهرامی دانشجو: من و تمام خانواده و دوستان همه از خبر رسان تلگرام استفاده می کردیم و الان هم از طریق فیلترشکن استفاده می کنیم. عملاً گفته می شود که خبر رسان تلگرام در دسترس نیست ولی در حقیت شاید چند روز اول در دسترس نبود و بعد از چند روز اول همه دوباره از طریق فیلترشکن به خبر رسان تلگرام و گروه ها و کسب و کارهای خود بازگشتند کمتر کسی است که به این شبکه دسترسی نداشته باشد. الان حتی سران مملکت هم از فیلترشکن جهت استفاده از اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … استفاده می کنند مردم آیا استفاده نکنند. من به عنوان شهروند درخواست فیلتر شدن خبر رسان تلگرام را نداده ام اتفاقاً تا آنجایی که می دانم مردم با راه اندازی هشتگ به دنبال برطرف فیلتر این شبکه اجتماعی هستند.

    صادق رضایی راننده تاکسی خطی: تمام دوستان، آشنایان، فامیل و همکارانم از خبر رسان تلگرام استفاده می کردند الان هم با فیلتر شکن استفاده می کنند هر چند کند شده است و شارژ گوشی تلفن همراه را می خورد ولی استفاده می کنند. ارتباطات مردم و حتی ارتباطات کاری به سمت استفاده از خبر رسان تلگرام رفته هست. ما قشر راننده نمی توانیم دائم از خبر رسان تلگرام استفاده کنیم ولی هنگامی که فرصتی باشد اخبار را پیگیری می کنیم با دوستان و آشنایان پیامی رد و بدل می کنیم. چه کسی گفته مردم درخواست داده اند من که چنین درخواستی نداده ام. افرادی را هم که می شناسم نیز چنین درخواستی نداده اند و اتفاقاً منتظر برطرف فیلتر خبر رسان تلگرام هستند تا از فیلترشکن استفاده نکنند، آیا که سرعت آن کم کردن پیدا می کند. متأسفانه خبر کذب در این مملکت زیاد منتشر می شود.

    چند روزی از فیلتر خبر رسان تلگرام که خوابیدن جهت مشاغل و کسب و کارهای مجازی محسوب می شود، می گذرد و اوضاع این مشاغل همچنان در کانون توجه بازدیدکنندگان قرار دارد

    اصغر دلنواز استاد دانشگاه:از خبر رسان تلگرام استفاده می کردم و الان هم استفاده می کنم. امروزه دیگر این شبکه ها به وسیله ارتباطی مردم تبدیل شده است اند و به نظر من باید برطرف فیلتر شود. مردم از خبر رسان تلگرام استفاده های مختلفی می کنند از ارتباطات تا کسب و کار. من خودم فایل های درسی را با دانشجویان رد و بدل می کردم. کارهای تحقیقاتی را با گروه خود پیگیری می کردیم. از این رو روش کارسازی جهت کارهای روزانه بود. من مخالف فیلتر هستم چطور می گویند که مردم به دنبال فیلتر شدن آن هستند. اینکه می گویند بعضی از خبر رسان تلگرام استفاده های نادرستی می کنند شاید درست باشد ولی اگر این شبکه اجتماعی هم مسدود شود باز آنها به طریق دیگری کار خود را انجام می دهند.

    محمد سرفرازیان فروشنده: من از خبر رسان تلگرام زیاد جهت ارتباط خانوادگی استفاده می کردم از این رو این شبکه وسیله خوبی بود ولی حال هم که نیست خیلی جهت من تفاوتی نمی کند ولی من به عنوان یک شهروند تقاضای مسدود شدن این شبکه را ندارم چون ما از این خبر رسان بدرستی استفاده می کردیم ولی بعضی ها استفاده نادرستی هم می کنند ولی عنوان این است که اگر شبکه اجتماعی بسته شود این فرد دست از کار ناهنجار و نادرست خود می کشد؟ قطعاً این طور نیست چون کسی بخواهد کاری را انجام بدهد راه آن را پیدا می کند.
    پرستو رفیعی خبرنگار: من از خبر رسان تلگرام استفاده می کردم اکنون هم با فیلترشکن با اینکه سرعت آن پایین است استفاده می کنم. با فیلتر خبر رسان تلگرام ارتباط ما با معلم، مدرسه و نماینده کلاس پسرم که تکالیف دانش آموزان را در کانال کلاسی می گذاشت، قطع شده است هست. هیچ کس در عصر فناوری موافق فیلتر خبر رسان تلگرام نیست چون بسیاری از کارهای روزانه خانواده ها و فرزند ها، دانشجویان از طریق همین شبکه اجتماعی انجام می شود چگونه می گویند مردم درخواست فیلتر خبر رسان تلگرام را داده اند. مردم از این عنوان ناراحت هستند بنابراین می خواهند این شبکه اجتماعی برطرف فیلتر شود.

    یوسف حیدری خبرنگار: با فیلتر شدن خبر رسان تلگرام از همان روز اول از طریق فیلترشکن به این شبکه اجتماعی دسترسی پیدا کردم. تمام ارتباطات کاری من از طریق این شبکه هست. سوژه های بسیاری را از کانال ها پیدا می کنم و جهت صفحه زندگی روزنامه می نویسم. کانال های خبری را رصد می کنم. از خانواده و دوستان مطلع می شوم. مهمتر اینکه بسیاری از خرید های خود را از طریق کانال های تلگرامی انجام می دهم. بسیاری از فروشگاه ها و مغازه ها به عنوان ابزار جانبی در خبر رسان تلگرام کانال راه اندازی کرده اند و مردم نیز به آنها اعتماد دارند و کالا سفارش می دهند و آنها نیز از طریق پست، کالا را ارسال می کنند. فروشندگان اعتقاد هستند از طریق کانال مشتریان بیشتری جذب کرده بودند و از فیلتر این شبکه اجتماعی ناراحت هستند. از سوی دیگر من به عنوان شهروند دیگر نیازی نمی بینم که به خیابان رفته ترافیک و آلودگی ایجاد کنم در منزل نشسته و سفارش کالا می دهم و آنها نیز بخوبی خدمات ارائه می کنند.

    نیم نگاه
    من به عنوان یک شهروند ایرانی می خواهم خبر رسان تلگرام برطرف فیلتر شود. عده ای اعتقاد هستند که در این کانال ها هنجارشکنی صورت می گیرد ولی باید گفت کسانی که هنجارشکن هستند فرقی نمی کند در چه محیطی هستند درهر صورت کار خود را انجام می دهند.

    همه موافق برطرف فیلتر هستند. عده ای از قول مردم می گویند که خبر رسان تلگرام باعث سست شدن خانواده ها و از هم پاشیدگی آن شده است است ولی من اعتقاد دارم که هنگامی که خانواده ای پایه اش سست شده است هر چیزی غیر از خبر رسان تلگرام هم می تواند آن را متلاشی کند

    برش

    3 میلیارد دیدار روزانه بازدیدکنندگان از تلگرام

    رضا نامی یکی از فعالان حوزه تبلیغات در اینترنت است که در زمینه تأثیر فیلتر خبر رسان تلگرام بر کسب و کارهای مجازی می گوید: در این شبکه اجتماعی، ما فضایی با مخاطبان بسیار داشتیم و آمار ما نشان می دهد که در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران 66 درصد کاربران، روزانه زیاد از یک ساعت و نیم در اینترنت حضور دارند و جالب است بدانید که حداقل 80 درصد از این وقت را در حوزه اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … به سر می برند که البته باید گفت در حال حاضر با توجه به الگوی رفتاری مخاطبان، اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … در کشور عزیزمان ایران تنها به اینستاگرام و خبر رسان تلگرام ختم می شود.
    وی ادامه داد: در کشور عزیزمان ایران بازدیدکنندگان فارسی زبان روزانه 2 تا 3 میلیارد دیدار محتوا از خبر رسان تلگرام دارند که این، یک وقت بزرگ جهت برندها و بویژه کسب و کارهای دیجیتال است تا به مخاطب دسترسی پیدا کنند. به هرحال این کانال ارتباطی نیرومند تعریف شده است بود و شرکت های متفاوت با برنامه ریزی های متعدد، هزینه های بالایی انجام داده بودند تا نوع ارتباط خود را در خبر رسان تلگرام با مخاطب تعریف کنند ولی حالا همه این موارد به هم ریخته هست. به هرحال خبر رسان تلگرام در مبحث دیجیتال مارکتینگ که عنوان روز هست، یکی از عالی ترین راه های ارتباطی جهت چنین بازاری در کشور عزیزمان ایران محسوب می شد و با اینکه شرکت ها و کسب و کارها برنامه ریزی های فراوانی کرده بودند، این ارتباط به یکباره قطع شد و حالا همه چیز به هم ریخته است.

    در حال حاضر هم بازدیدکنندگان سردرگم هستند و هم صاحبان کسب و کار مجازی و برندها آیا که خبر رسان تلگرام به جزئی از لایف استایل جامعه ما تبدیل شده است بود و اگر فیلتر خبر رسان تلگرام ادامه یابد چون درحال حاضر جایگزینی جهت این شبکه اجتماعی نداریم مردم دوباره به سمت وب سایت ها یا اپ ها می روند.

    مردم ، خواهان راه برطرف فیلتر «تلگرام»

    وی با اشاره به استفاده مردم از فیلترشکن ها نیز گفت: به دنبال فیلتر تلگرام، به علت اینکه مردم از «وی پی ان ها» استفاده می کنند، تنها حدود 30 درصد از 2 تا 3 میلیارد دیدار روزانه خبر رسان تلگرام ما کمتر شده است که البته باید گفت این عنوان در ضریب سی تی آر که نشان از کلیک تبلیغات ما دارد، تأثیر چندانی نداشته و حتی می توان گفت اوضاع بهتر هم شده است است چون به هرحال مردم همچنان در خبر رسان تلگرام حضور دارند.(ضریب سی تی آر به این معناست که به عنوان مثال اگر یک تبلیغ یک میلیون بار دیده شده است ولی هزار بار کلیک خورده، این عدد هزار ضریب ما محسوب می شود.) نامی ولی البته همچنان دلواپس فیلتر خبر رسان تلگرام است و می گوید: اگر این شبکه اجتماعی، برطرف فیلتر شود خیالمان راحت می شود ولی اگر این اتفاق نیفتد ما یک دوره گذار 6 ماهه خواهیم داشت که مجبور به تحمل فشار زیادی خواهیم بود. وی در زمینه عملکرد صدا و سیما نیز گفت: من اصلاً تلویزیون نمی بینم و نظری هم در این زمینه ندارم.

    تلگرام یک رسانه است
    رهام حیدری یک برنامه نویس که در یک شرکت برنامه نویسی شاغل است در زمینه تأثیر فیلتر خبر رسان تلگرام بر کسب و کار مجازی می گوید: با فیلتر خبر رسان تلگرام عده ای به طور مستقیم و بعضی نیز به صورت غیرمستقیم تحت تأثیر قرار گرفته اند به عنوان مثال هریک از کانال های تلگرامی اقتصادی حداقل دو ادمین دارند که هنگامی که این اعداد را کنار هم می گذاریم رقم بالایی به دست می آید. وی ادامه می دهد: کسب و کارهای غیرمستقیمی هم که از این سرویس تلگرامی استفاده می کردند اکنون از این اوضاع متضرر شده است اند چراکه خبر رسان تلگرام دیگر جهت دیجیتال مارکتینگ به یک رسانه مناسب تبدیل شده است هست. با توجه به تعداد بالای مخاطب این شبکه اجتماعی(چند برابر رسانه ای مانند تلویزیون) و همچنین پایین بودن هزینه تبلیغات در آن نسبت به هزینه تبلیغات محیطی، بسیاری برندها، کسب و کارهای نوپا و نیز استارتاپ ها تاکنون از این فضای تبلیغی استفاده خوبی داشتند. بسیاری هم سرویس های وابسته به خبر رسان تلگرام ازجمله بات های تلگرامی را توسعه داده بودند. وی ادامه می دهد: بات های تلگرامی در سرویس های مختلف، کارهای مختلفی می کردند مثلاً سرویسی داشتیم که خودش اپلیکیشن داشت ولی با استفاده از روبات تلگرامی هم سفارش می گرفت و بخشی از مارکتینگ خود را انجام می داد به این ترتیب اگر صدهزار نفر اپلیکیشن وی را داشتند با استفاده از این روبات، چندمیلیون نفر را هم با یک تبلیغ از طریق خبر رسان تلگرام به روبات خود متصل می کرد. این برنامه نویس جوان ادامه می دهد به هرحال فیلتر خبر رسان تلگرام در همه حوزه های کسب و کار دیجیتال تأثیر گذاشته ولی بیشترین ضرر متوجه کسب و کارهای مستقیم که از این طریق با تولید محتوا، تبلیغات و… درحال درآمدزایی مناسب بودند، شده است هست. وی اعتقاد دارد اکنون برطرف فیلتر خبر رسان تلگرام یک ضرورت است چون این نیاز وجود دارد و ازسوی دیگر در حال حاضر سرویسی فعال نیست که با توانایی های خبر رسان تلگرام در کشور عزیزمان ایران مسابقه کند در حالی که کشورهای دیگر به علت وجود جایگزین های مختلف، اگر خبر رسان تلگرام هم نباشد اتفاقی نمی افتد.

    از نگاه وی، احساس نیاز به بخشی از خبر رسان تلگرام زیاد است که رسانه ساخته شده است بود که از آنها می توان به کانال ها، گروه ها و درواقع بخش ارتباطی اشاره کرد. به هرحال ایجاد دوباره این راه های ارتباطی در سرویس هایی مثل واتس اپ و… سخت است و ازسوی دیگر این اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … حتی بعضی از توانایی های خبر رسان تلگرام را هم ندارند.

    درواقع می توان گفت یک نیاز ویژه، یک بار دیده شده است و اتفاقاً به وسیله خبر رسان تلگرام نیز برطرف شده است هست، بعد حالا که خبر رسان تلگرام فیلتر شده، مردم زیاد جای خالی آن را احساس می کنند درحالی که هنگامی که قبلاً مردم از وایبر استفاده می کردند ولی مجبور به کوچ شدند اعتراض چندانی نداشتند. چرا؟ چون وایبر یک رسانه نبود ولی خبر رسان تلگرام رسانه است و فیلتر آن اعتراض مردم را به دنبال دارد.

    تلگرام ارزان ترین روش کسب و کار
    امیر شوکتی یکی از فعالان حوزه فناوری است که در زمینه توسعه سرویس های تلگرامی و نیز بات های تلگرامی در حال فعالیت هست. وی راجع به تأثیر فیلتر خبر رسان تلگرام بر کسب و کارهای مجازی می گوید: ما در دو لاین جداگانه فعالیت می کنیم که یکی توسعه سرویس های تلگرامی جهت شرکت خودمان بود و یکی از آنها سرویس «حرف من» در توئیتر و سایر شبکه های اجتماعی؛ این سرویس که حدود 10میلیون کاربر ایرانی دارد چندان از فیلتر خبر رسان تلگرام تأثیر منفی نگرفت ولی لاین دیگر که توسعه بات جهت سرویس هایی بود که سفارش مشتری داشتند مشکلاتی جهت آنها ایجاد شد. در زمینه سرویس شرکت خودمان باید بگویم که روز اول 50درصد ترافیک سرویس ما افت کرد ولی الان این ترافیک 25درصد نسبت به قبل کمتر شده است یعنی دسترسی به فیلترشکن زیاد شده است و بازدیدکنندگان بیشتری «وی پی ان» راه اندازی کرده اند و عملاً تأثیر فیلتر خبر رسان تلگرام تقریباً از بین رفته است.

    به بیان دیگر 75درصد از ترافیکی که روی سرور داشتیم همچنان باقی مانده است ولی در بخش دوم، دیگر طبیعتاً سرمایه گذاری در این حوزه انجام نمی شود و شرکت ها خیلی راغب به توسعه بات جهت خود نیستند، چراکه عملاً دیگر کسب و کاری وجود ندارد.

    چند روزی از فیلتر خبر رسان تلگرام که خوابیدن جهت مشاغل و کسب و کارهای مجازی محسوب می شود، می گذرد و اوضاع این مشاغل همچنان در کانون توجه بازدیدکنندگان قرار دارد

    در زمینه کسب و کارهای دیگر هم می توان گفت استارتاپ ها و شرکت های خدماتی که برنامه ریزی دراز مدت داشتند بیشترین ضرر را دیدند چون خبر رسان تلگرام ارزان ترین راه بود که می توانستند خدمات را به مشتری معرفی کنند. یعنی به ازای هر بازدید، هزینه تبلیغ در خبر رسان تلگرام 20ریال بود؛ مثلاً اگر قرار بود یک میلیون نفر خدمات شما را ببینند، هزینه تبلیغ آن حدود 2میلیون تومان می شد که هزینه بسیار پایینی است و جهت کسب و کارهای نوپا که پول چندانی هم ندارند بسیار مناسب بود. بعد طبیعتاً نبود خبر رسان تلگرام به این شرکت ها خیلی زیاد ضربه می زند تا شرکت های دیگری که پول و بیلبورد و تبلیغ تلویزیونی و… دارند. بخش دیگر کسب و کارها هم به کانال هایی مربوط می شود که در خبر رسان تلگرام فعالیت می کنند.

    در این زمینه هم باید گفت: کانال های خیلی قدیمی تر در این چند سال درآمد چند میلیاردی از تبلیغات کسب کرده اند بعد با مسئله چندانی برخورد نکرده اند ولی چون مدتی است خرید و فروش این کانال ها مرسوم شده است و همه می شنیدند که می توان از کانال ها درآمدزایی داشت، بعضی به تازگی به این حوزه ورود کرده اند که متضرر شده است اند. افرادی را می شناسم که به زحمت 5 تا 20میلیون تومان پول جمع کرده بودند و به اعتبار اینکه همه مسئولان دولت هم می گفتند خبر رسان تلگرام فیلتر نمی شود می درخواست کردند عضوگیری کنند ولی یک شبه با پرسشها متعددی مواجه شدند.

    مردم ، خواهان راه برطرف فیلتر «تلگرام»

    روزنامه ایران

    واژه های کلیدی: کانال | تلگرام | تلگرام ک | استفاده | فیلتر شدن | فیلتر شکن | روبات تلگرام | سرویس تلگرام | شبکه اجتماعی | شبکه های اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار