کار تغییر سرگرمی مشاهده گردشگران گردشگران زیاد

کار: تغییر سرگرمی مشاهده گردشگران گردشگران زیاد سرگرمی عکس منتخب روز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی فراوان‌ترین گزارش‌ اورژانس اجتماعی مربوط به «کودک آزاری» است

    یک روز اهورا کودک دوساله گیلانی و روز دیگر ماجرای دانش آموزان در مدرسه ای در غرب پایتخت کشور عزیزمان ایران و آخرین بار هم تعرض به جمعی از نوجوانان شوشتری بود که

    فراوان‌ترین گزارش‌ اورژانس اجتماعی مربوط به «کودک آزاری» است

    فراوان ترین گزارش اورژانس اجتماعی مربوط به «کودک آزاری» است

    عبارات مهم : آموزش

    یک روز اهورا کودک دوساله گیلانی و روز دیگر ماجرای دانش آموزان در مدرسه ای در غرب پایتخت کشور عزیزمان ایران و آخرین بار هم تعرض به جمعی از نوجوانان شوشتری بود که در رسانه ها جنجال زیادی به پا کرد.

    فراوان‌ترین گزارش‌ اورژانس اجتماعی مربوط به «کودک آزاری» است

    حوادث تکان دهنده ای که به گفته کارشناسان علت مهم آن به نبود قوانین حمایتی و آموزش های خودمراقبتی جنسی جهت کودکان برمی گردد. این حوادث، آنقدر در یک سال اخیر در فضای عمومی مطرح شد که نمایندگان مجلس هم به آن تصویر العمل نشان دادند و جهت تصویب قانون حمایت از کودکان دست به کار شدند.

    در این میان، نهادهای مدنی و شرکت های مردم نهاد هم به لزوم آموزش های خود مراقبتی و جنسی در مدارس و خانواده ها تأکید کردند. آموزش هایی که اگرچه مخالفان بسیاری داشت ولی بالاخره دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک از جلب رضایت بعضی نهادها جهت تدوین آموزش های جنسی خبر داد و گفت: «تدوین آیین نامه در مورد آموزش های خودمراقبتی کودکان در شورای انقلاب فرهنگی در مراحل نهایی به سر می برد. »

    «محمودعباسی»، این اتفاق را حاصل تلاش نهادهای مدنی و شرکت های مردم نهاد دانست و تأکید کرد: «افرادی که به آموزش های جنسی و سلامت جنسی و خودمراقبتی می تاختند، آیین نامه لزوم این آموزش ها را در دست تدوین دارند. » اتفاقی که کارشناسان حوزه کودک هم از آن استقبال کردند ولی آن را به تنهایی کافی ندانستند. آنها اگرچه نقش نهادهای مدنی در تدوین آیین نامه را رد نمی کنند ولی معتقدند، این اینترنت بود که منشتر شدن اخبار کودک آزاری های اخیر توانست نظر مخالفان این آموزش ها را جلب کند.

    یک روز اهورا کودک دوساله گیلانی و روز دیگر ماجرای دانش آموزان در مدرسه ای در غرب پایتخت کشور عزیزمان ایران و آخرین بار هم تعرض به جمعی از نوجوانان شوشتری بود که

    کودک آزاری در صدر گزارش های اورژانس اجتماعی

    آمارها و گزارش ها نشان می دهد آمار کودک آزاری طی سال های اخیر با رشد جدی روبه رو بوده هست. تاجایی که بیشترین تماس های اورژانس همچنان مربوط به کودک آزاری هست. این عنوان در حالی مطرح می شود که کارشناسان آموزشی پرسشها جنسی می گویند تنها مدیران مدارس و خانواده هایی که یک بار کودکان ارزش مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفتند جهت آموزش های جنسی پیشقدم می شوند.

    «فرشاد رضایی»، یکی از افرادی است که سال ها در حوزه آموزش های جنسی و خودمراقبتی به کودکان فعالیت کرده هست. این روانشناس اعتقاد است همچنان در مورد پرسشها جنسی در کشور عزیزمان ایران تابو وجود دارد و به «ایران» می گوید: تنها مدیران و پدر و مادرهایی جهت آموزش پیشنهاد می دهند که جهت کودک ارزش اتفاق ای اتفاق افتاده هست. جهت مثال، چند روز پیش مدیری زنگ زد و گفت که بین چند دانش آموز روابط مشکوکی دیده شده است است.

    فراوان‌ترین گزارش‌ اورژانس اجتماعی مربوط به «کودک آزاری» است

    آموزش های جنسی همچنان تابو است

    کارشناسان حوزه کودک نیز می گویند: هنوز تابوی آموزش های جنسی جهت کودکان در جامعه از بین نرفته هست. این درحالی است که با ارائه این آموزش ها می توان از بخش عمده ای از آسیب ها و کودک آزاری هایی که در حال اتفاق افتادن است جلوگیری کرد. رضایی روانشناس هم با تأکید براین مسأله می افزاید: اغلب آسیب ها و سوءاستفاده هایی که از کودکان می شود حاصل این نداستن ها هست. بعضی مطرح می کنند که این آموزش ها تأثیر منفی در روان کودکان می گذارد. در اینجا باید از این مخالفان پرسید که آیا خانواده ها جهت یادگیری این آموزش ها پیشقدم نمی شوند؟

    وی ادامه می دهد: متأسفانه با وجود زیاد کردن کودک آزاری ها هنوز آموزش و پرورش هیچ برنامه مدونی جهت آموزش مهارت های جنسی و خودمراقبتی ندارد. درحالی که در افکار عمومی تصور می شود که زنان زیاد از مردان مورد تجاوز قرار می گیرند، این کارشناس با رد این عنوان می گوید: نباید تصور شود که این آسیب تنها مختص دختران است چراکه شاید بتوان گفت مردها زیاد از زنان قربانی تجاوز هستند. چند سال گذشته بود که یکی از کارمندان قوه قضائیه در جلسات آموزشی من شرکت کرد و گفت تعداد پرونده های تجاوز به پسران از دختران در این قوه پیشی گرفته است.

    یک روز اهورا کودک دوساله گیلانی و روز دیگر ماجرای دانش آموزان در مدرسه ای در غرب پایتخت کشور عزیزمان ایران و آخرین بار هم تعرض به جمعی از نوجوانان شوشتری بود که

    گزارش های اورژانس اجتماعی بهزیستی نشان می دهد، نزدیک به ۹۰ درصد کودک آزاری ها به وسیله خویشاوندان ارزش صورت گرفته هست. موضوعی که این کارشناس هم به آن اشاره می کند و می گوید: همین آمار نشان می دهد که باید با ارائه آموزش های مورد نیاز کودکان را از این آسیب ها و خویشاوندان خود ایمن نگه داشت.

    جای خالی آموزش های خودمراقبتی در جامعه

    فراوان‌ترین گزارش‌ اورژانس اجتماعی مربوط به «کودک آزاری» است

    «محمد لطفی» عضو مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک تصویب آیین نامه آموزش های جنسی را امری مهم می داند و به «ایران» می گوید: کودک آزاری آسیبی است که هر روز تعداد آن در جامعه زیاد می شود و بر همین اساس مهم بود تا هرچه سریع تر آیین نامه ای در مورد خودمراقبتی و آموزش های جنسی در کشور تدوین شود. لطفی تأکید می کند که آثار سوء استفاده و تجاوز از کودکان ممکن است تا آخر عمر در زندگی آنها تأثیر منفی داشته باشد و به همین خاطر باید از تمام ظرفیت موجود جهت جلوگیری از این اتفاقات استفاده کرد.

    وی ادامه می دهد: امیدوارم آینده این آیین نامه مانند لایحه حمایت از حقوق کودکان نباشد که ۱۰ سال در مجلس باقی مانده و حالا در شورای نگهبان باقی مانده هست. البته تصویب این آیین نامه به اندازه لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان وقت نمی برد ولی انتظار داریم که هرچه سریع تر به آخر برسد.

    برخی مسئولان تجاوزهای کودکان را انکار می کردند

    «رقیه نجفی»، مدیرعامل انجمن کودکان در معرض خطر نیز اعتقاد است بعضی مخالفان این آموزش ها تا پیش از این تجاوزهایی را که به کودکان می شد انکار می کردند ولی بعد از رسانه ای شدن این تجاوزها نظرشان عوض کردن کرد. مدیرعامل انجمن یاری کودکان در معرض خطر با تأکید بر اینکه خودمراقبتی نه تنها جهت همه امری مهم هست، می گوید: ساختن فرهنگ در کنار تصویب قوانین بسیار حائز اهمیت است و ما نباید این عنوان را فراموش کنیم. به همین علت باید در کنار تصویب قوانین به ساختن فرهنگ و آگاه سازی مردم از طریق رسانه ها بپردازیم.

    او تلاش شرکت های مردم نهاد و اینترنت را جهت کم کردن این تابوها در جامعه بیش از هر چیزی مؤثر می داند و می گوید: به عقیده من انتشار این خبرها در اینترنت کمک زیادی به جامعه مدنی جهت فشار به مسئولان کرد. چراکه تا پیش از این بعضی از آنها حتی وقوع آزارهای جنسی را انکار می کردند.

    ایران

    واژه های کلیدی: آموزش | ایران | آموزشی | کودکان | اورژانس | کودک آزاری | کودک آزاری | اورژانس اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار